Twitter organisaatioviestinnän työkaluna -verkkokoulutus

Markkinointi, talous ja yrittäjyys , Kielet ja viestintä

15.03.2022 12:00 - 15:30

tiistai 15.3.2022, klo 12–15.30

Verkossa (teams)

  • Miten organisaatio voi hyödyntää Twitter-viestintää erilaisten viestinnän tavoitteiden saavuttamiseen?
  • Millainen on hyvä twiitti?

Oletpa twiittausurasi alussa tai jo twiittausta jonkin aikaa organisaatiossasi hoitanut - tässä on koulutus sinulle, joka haluat kehittyä paremmaksi Twitter-viestijäksi!

Koulutus on tarkoitettu kaikille julkisella, yksityisellä ja kolmannella sektorilla työskenteleville, jotka viestivät sosiaalisessa mediassa.  Koulutus on suunnattu esihenkilöille, päättäjille, kehittämisen parissa toimiville, it-hallinnolle ja it-asiantuntijoille, jotka ylläpitävät tai viestivät organisaation puolesta Twitterissä.

Organisaatioissa viestinnän resurssit ovat rajallisia.  Organisaation eri sosiaalisen median kanavat pitäisi olla hallussa. Tässä koulutuksessa keskitytään Twitterin käytön haltuun ottamiseen. Koulutuksessa opitaan sisältösuunnittelua ja Twitterin hallintaa.

Sosiaalinen media on alati muuttuva. Sosiaalisen median luonteeseen kuuluu nopeatempoisuus, mutkattomuus, huumori ja rohkeus.

Tässä koulutuksessa opitaan uutta, analysoida tekemistä ja tuloksia.

Organisaatioiden ja eri toimialojen sosiaalisen viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä mm. pandemia aikana.

Osaamistavoitteet  

Koulutuksen käytyäsi osaat:

  • hyödyntää Twitteriä oikein ja kevyemmin
  • suunnitella Twitter-viestintää, jotta saavutat parempia tuloksia
  • valita Twitteriin sisältöä
  • valita Twitter-julkaisuun sisältöjä
  • mitata Twitterin käytön tuloksia ja hyödyntää niitä
  • määritellä organisaatiosi sidosryhmiä ja miten tavoitat niitä Twitter-viestinnän avulla

Twitter osana organisaation viestintää

  • Twitter-kanavan luominen ja bio, käyttöönotto ja tavoitteet Twitter-viestinnälle
  • seuraaminen ja seuraajat, näkyminen verkkopalveluissa

Millainen kanava Twitter on? Mitä Twitterissä viestitään?

Twitterin käyttö asiantuntijoilla

  • viestinnän sävy ja kyvykkyys poikkeusaikoina
  • monitorointi ja analytiikka, miksi ja mitä hyötyä?
  • Somen ja Twitter käyttö: uutisia, seurantaa vai keskustelua?
  • Ajankäyttö ja julkaisufrekvenssi

Asiantuntijan viestintävinkit Twitteriin ja Twitterin yhteydet muihin kanaviin

Muutos-, riski- ja kriisiviestintä sosiaalisessa mediassa

  • esimerkkejä hyvästä ja huonosta Twitter-viestinnästä

Henkilökohtainen oma ja organisaatioviestintä rinnakkain

  • kokonaiskuva vs. yksilö
  • viranomaisten materiaali ja sen hyödyntäminen sosiaalisessa mediassa
  • monitorointi ja analytiikka

Millainen twiitti toimii erilaisissa viestintätilanteissa?

Millainen on hyvä Twitter-viestijä? 

Viestintätiimi ja kriisiviestintäsuunnitelma

  • Esimerkkejä kriisiviestinnän todellisuudesta

Teknologia- ja tietoasiantuntija Jarkko Koivuniemi, Suomen ammattipuhujat Oy

Huomioithan, että saat perille tulleen ilmoittautumisen jälkeen sähköpostiisi automaattisen vahvistusviestin, jossa lukee, että ilmoittautuminen on vastaanotettu. Mikäli et saa automaattista vahvistusviestiä sähköpostiisi, otathan yhteyttä p. 044 710 4242 tai koulutus@mikkelinkesayliopisto.fi. Ilmoittautumisajan päätyttyä ilmoittautuneille lähetetään sähköpostilla vahvistuskirje, joka sisältää koulutukseen liittyvät yksityiskohtaiset tiedot. Koulutus järjestetään, jos ilmoittautuneita on riittävä määrä. Ilmoittautumisen päättymisen jälkeen koulutukseen voidaan ottaa osallistujia mikäli tilaa on, eikä osallistujamäärä ole etukäteen rajattu.

135 € sisältää opetuksen ja sähköisen koulutusmateriaalin.

03.03.2022 mennessä

Ilmoittautuminen voidaan perua veloituksetta 3.3.2022 asti. Mikäli ilmoittautuminen perutaan myöhemmin, perimme koko koulutusmaksun.