Tehokas asiakas- ja mediatiedote – näin saat viestisi perille. VERKKOKOULUTUS

Ympäristö, yhteiskunta ja psykologia , Markkinointi, talous ja yrittäjyys , Kielet ja viestintä

15.09.2021 09:00 - 12:00

keskiviikko 15.9.2021 kello 9.00–12.00

Verkossa (teams)

Puolen päivän työpajassa opit kirjoittamaan tiedotteita, jotka huomataan. Koulutuksen jälkeen osaat:

  • käyttää tehokkaan tiedotteen elementtejä
  • nimetä asiakas- ja mediatiedotteen erityispiirteet
  • muokata ja suunnitella omia tiedotetekstejäsi aiempaa paremmin

Koulutus soveltuu kaikille, jotka kirjoittavat työssään erilaisia media-, asiakas- ja sisäisiä tiedotteita.

Koulutuksen jälkeen osaat:

  • tunnistaa tiedotteen avainkohdat
  • kertoa miksi avainkohtien hiomiseen kannattaa käyttää aikaa
  • löytää aiheita, joista kannattaa lähettää tiedote
  • muotoilla tiedotteen niin, että nostat tärkeimmän asian esiin tiedotteessa
  • määritellä kenelle kirjoitat tiedotteita ja mitä lukijat teksteiltä odottavat
  • välttää tiedotteissa kapulakieltä ja pitkiä virkkeitä
  • hyödyntää koulutuksessa saamiasi vinkkejä sanoman tehostamiseen

Koulutus sisältää luento-osuuksia ja harjoituksia.

Luento-osuudet syventävät tietojasi:

  • tiedotteisiin sopivista aiheista
  • asiakas- ja mediatiedotteen eroista ja yhtäläisyyksistä
  • tehokkaan tiedotteen elementeistä
  • ydinviestin merkityksestä ja nostamisesta tiedotteen aloitukseen tai otsikkoon  
  • selkeästä ja ymmärrettävästä kielestä
  • miten verkkosivuille tarkoitettujen tiedotteiden teksteistä saa saavutettavia eli digipalvelulain mukaisia

Luento-osuudet auttavat sinua myös:

  • rakentamaan omia mallilukijoita
  • kirkastamaan kirjoittamisen tavoitteen
  • löytämään omasta tekstistäsi ydinviestin
  • kirkastamaan ydinviestiäsi ja rakentamaan tekstiä ydinviestin avulla

Koulutuksesta saat käytännöllisiä työkaluja tehokkaiden, selkeiden ja ymmärrettävien tiedotteiden kirjoittamiseen. Työpajaan sisältyvissä harjoituksissa suuntaat huomiosi tiedotteen lukijaan ja opettelet kohdistamaan viestisi juuri hänelle. Lisäksi työpajassa aikaa omien tekstien työstämiseen, joten varaa työpajaa varten jokin oma tiedoteteksti, jota voit muokata tai vaihtoehtoisesti voit suunnitella kokonaan uutta tiedotetta.

Kirjoituskouluttaja, toimittaja, toimitusjohtaja, YTM Sanna Sevänen, Kide Consulting Oy

Sanna Sevänen on kouluttanut satoja kirjoittajia perustamassaan yrityksessä, Kidekoulussa. Hän on innostava ja kannustava kouluttaja, joka uskoo, että kuka tahansa voi oppia kirjoittamaan hyviä tekstejä. Sannan tavoitteena on tehdä kirjoittamisesta helpompaa ja ohjata sujuvampaan kirjoittamisen prosessiin.       

Toimittajana Sanna on kirjoittanut lähes 20 vuotta erilaisiin sanoma-, aikakaus- ja yritysjulkaisuihin sekä tutustunut yritysviestintään monelta kannalta.

Huomioithan, että saat perille tulleen ilmoittautumisen jälkeen sähköpostiisi automaattisen vahvistusviestin, jossa lukee, että ilmoittautuminen on vastaanotettu. Mikäli et saa automaattista vahvistusviestiä sähköpostiisi, otathan yhteyttä p. 044 710 4242 tai koulutus@mikkelinkesayliopisto.fi. Ilmoittautumisajan päätyttyä ilmoittautuneille lähetetään sähköpostilla vahvistuskirje, joka sisältää koulutukseen liittyvät yksityiskohtaiset tiedot. Koulutus järjestetään, jos ilmoittautuneita on riittävä määrä. Ilmoittautumisen päättymisen jälkeen koulutukseen voidaan ottaa osallistujia mikäli tilaa on, eikä osallistujamäärä ole etukäteen rajattu.

95 € sisältää opetuksen, koulutusmateriaalin sähköisenä ja osallistumistodistuksen.

01.09.2021 mennessä

Ilmoittautumisen voi perua maksutta ennen viimeistä ilmoittautumispäivää. Mikäli perut ilmoittautumisen 1.9.2021 jälkeen tai et osallistu koulutukseen, veloitamme koko osallistumismaksun.