Sosiaalisen median kanavien hallinta – kohti parempaa some-viestintää -verkkokoulutus

Markkinointi, talous ja yrittäjyys , Kielet ja viestintä

12.04.2022 09:00 - 16:00

tiistai 12.4.2022, klo 9.00–16.00

Verkossa (teams)

  • Kuinka valitset viesteille tarkoituksenmukaisen sosiaalisen median kanavan?
  • Miten hallita eri sosiaalisen median kanavien käyttöä?
  • Miten tavoitat organisaatiosi sidosryhmät eri sosiaalisen median kanavissa?

Koulutus on tarkoitettu kaikille julkisella, yksityisellä ja kolmannella sektorilla työskenteleville, jotka viestivät sosiaalisessa mediassa. Koulutus on suunnattu esihenkilöille, päättäjille, kehittämisen parissa toimiville, it-hallinnolle ja it-asiantuntijoille.

  • Social Media Management käytännössä
  • Strategia, ohjeistaminen ja osaaminen
  • Viestintä, ajastetut julkaisut, kuratointi
  • Uutisvirtaan liittyvä keskustelu ja asiakaspalvelu
  • Mittaaminen ja raportit
  •  Miksi tarvitaan somekuuntelua? (esimerkkejä)
  • Sosiaalisen median seuranta ja datan analysointi
  • Somestrategia ja kanavat
    • Twitter
    • Linkedin
    • Facebook
    • Instagram
    • Youtube
    • Mitä muuta?
  • Sisällöntuotannon organisointi
  • Sosiaalisen median dashboard ja monitorointi
  • Kaikki lähtee tavoitteista
    • Organisaatiokuvan rakentaminen
    • Asiakaspalvelu ja asiantuntijuuden esilletuonti
    • Viestiin sitouttaminen
    • Ajankohtaisen tiedon seuraaminen
    • Budjetti, näkyvyyttä
  • Muita työkaluja?
  • Yhteenveto ja roadmap

Organisaatioiden ja eri toimialojen viestinnän kehittäminen on avainroolissa vaikuttavuuden lisäämisessä. Organisaatioissa viestinnän resurssit ovat rajallisia ja eri sosiaalisen median kanavat pitäisi olla hallussa.  Sosiaalinen media muuttuu jatkuvasti.

Tässä koulutuksessa opit somestrategian tekemistä, sisältösuunnittelua ja eri sosiaalisen median kanavien hallintaa.

Osaamistavoitteet

Koulutuksen käytyäsi osaat:

  • valita viesteille oikeat sosiaalisen median kanavat ja julkaisemisen keinot
  • valita sisällölle oikean kanavan ja keinon
  • määritellä miten someviestinnän vaikuttavuutta mitataan ja hyödynnetään eri somekanavissa.
  • määritellä somestrategian tekemisen lähtökohdat
  • määritellä organisaatiosi sidosryhmiä ja miten tavoitat sidosryhmiä eri sosiaalisen median kanavissa

Teknologia- ja tietoasiantuntija Jarkko Koivuniemi, Suomen ammattipuhujat Oy

Huomioithan, että saat perille tulleen ilmoittautumisen jälkeen sähköpostiisi automaattisen vahvistusviestin, jossa lukee, että ilmoittautuminen on vastaanotettu. Mikäli et saa automaattista vahvistusviestiä sähköpostiisi, otathan yhteyttä p. 044 710 4242 tai koulutus@mikkelinkesayliopisto.fi. Ilmoittautumisajan päätyttyä ilmoittautuneille lähetetään sähköpostilla vahvistuskirje, joka sisältää koulutukseen liittyvät yksityiskohtaiset tiedot. Koulutus järjestetään, jos ilmoittautuneita on riittävä määrä. Ilmoittautumisen päättymisen jälkeen koulutukseen voidaan ottaa osallistujia mikäli tilaa on, eikä osallistujamäärä ole etukäteen rajattu.

195 € sisältää opetuksen ja sähköisen koulutusmateriaalin.

11.04.2022 mennessä

Ilmoittautuminen voidaan perua veloituksetta 31.3.2022 asti. Mikäli ilmoittautuminen perutaan myöhemmin, perimme koko koulutusmaksun.