Palvelumuotoilun tehopäivä – vinkit palvelun ja brändin kehittämiseen

Markkinointi, talous ja yrittäjyys

16.09.2020 09:00 - 15:15

Mikkelin kesäyliopisto, Lönnrotinkatu 5, Mikkeli

Erotu eduksesi palvelumuotoilulla!  Tässä koulutuksesta saat palvelumuotoilun vinkit organisaation sisäisen toiminnan, palvelun ja mielikuvan kehittämiseen.

Palvelumuotoilulla varmistatte, että asiakkaalle jää myönteinen kokemus palvelustanne.

Yrittäjät, toimitusjohtajat, päälliköt, HR, esimiehet, asiantuntijat ja kaikki palvelumuotoilusta kiinnostuneet yritysten ja organisaatioiden työntekijät.

Tulevaisuuden asiakas on yhä vaativampi. Hän on entistä enemmän kiinnostunut saamastaan hyödystä ja kokonaisvaltaisesta asiakkaana olemisen kokemuksesta. Suosittelut ovat hänelle tärkeämpiä kuin paraskaan yrityksen tekemä mainonta.

Myös rekrytointi muuttuu vaativammaksi. Herättääkö yrityksemme tarpeeksi mielenkiintoa? Halutaanko meille töihin? Millainen maine meillä on?

Koulutuksen tavoitteena on innostaa yritysten, yhdistysten ja organisaatioiden henkilöstöä ajattelemaan ja kehittämään organisaationsa palvelua ja organisaation välittämää mielikuvaa.

Koulutuksessa muodostat käsityksen palvelumuotoilun perusteista ja opit hyödyntämään palvelumuotoilun yksittäistä palvelumuotoilun menetelmää palvelun kehittämisessä.

Klo 9–11.15

  • Mitä palvelumuotoilulla tarkoitetaan ja mihin se soveltuu?
  • Palvelumuotoilun prosessin vaiheet
  • Palvelumuotoilu organisaation sisäisen toiminnan kehittämisessä
  • Ymmärrä asiakastasi! Totuuden hetket asiakkaan palvelupolulla
  • Ympäristön ja henkilöstön merkitys palvelukokemuksessa
  • Palvelumuotoilun johtaminen

Klo 11.15–12.00

  • Lounas

Klo 12.00–14.00
Työpajatyöskentelyä

  • Kouluttajan valitseman kehittämishaasteen ratkaiseminen soveltamalla haasteeseen sopivaa palvelumuotoilun menetelmää

 Klo 14.00–14.15
Iltapäiväkahvi

Klo 14.15–15.15
Työpajatyöskentelyn purku ja koulutuspäivän päätös

Koulutuspäivä sisältää palvelumuotoilun käytännönläheisen ja keskustelevan luento-osuuden ja työpajatyöskentelyä osallistujien ennakkotehtävään perustuen.

Ennakkotehtävänä on miettiä omasta organisaatiosta kehityshaaste tai kehitystavoite.  Kouluttaja valitsee ennakkotehtävien joukosta sopivan haasteet / tavoitteen, jonka ratkaisemiseksi sovelletaan harjoitusmielessä siihen sopivaa palvelumuotoilun menetelmää. Palvelumuotoilun menetelmät jäävät vinkeiksi osallistujille omaan työskentelyyn.

Ennakkotehtävän palautus 9.9.2020 mennessä.

FT, palvelumuotoilun kouluttaja Marjo Kamila, www.marjokamila.fi

Huomioithan, että saat perille tulleen ilmoittautumisen jälkeen sähköpostiisi automaattisen vahvistusviestin, jossa lukee, että ilmoittautuminen on vastaanotettu. Mikäli et saa automaattista vahvistusviestiä sähköpostiisi, otathan yhteyttä p. 044 710 4242 tai koulutus@mikkelinkesayliopisto.fi. Ilmoittautumisajan päätyttyä ilmoittautuneille lähetetään sähköpostilla vahvistuskirje, joka sisältää koulutukseen liittyvät yksityiskohtaiset tiedot. Koulutus järjestetään, jos ilmoittautuneita on riittävä määrä. Ilmoittautumisen päättymisen jälkeen koulutukseen voidaan ottaa osallistujia mikäli tilaa on, eikä osallistujamäärä ole etukäteen rajattu.

240 € sisältää opetuksen, koulutusmateriaalin, osallistumistodistuksen ja päiväkahvin.

03.09.2020 mennessä

Ilmoittautuminen on sitova. Mikäli ilmoittautuminen perutaan 3.9.2020 jälkeen ilman hyväksyttävää syytä, perimme 50 % koulutusmaksusta. Mikäli peruutusta ei tehdä lainkaan tai henkilö ei saavu paikalle, perimme koko koulutusmaksun.