Sitouttaminen ja konversiot sosiaalisessa mediassa -verkkokoulutus

Markkinointi, talous ja yrittäjyys , Kielet ja viestintä

19.04.2023 09:00 - 15:00

Teams

  • Onko tuottamasi sisältö sosiaalisessa mediassa kiinnostavaa?
  • Tavoitatko sosiaalisen median sisällöllä uusia seuraajia?
  • Onnistutko sitouttamaan tuottamallasi sisällöllä somekanavasi seuraajia?
  • Muuntuvatko tykkäämiset tai klikkaukset asiakkaan konkreettisiksi teoiksi?

Kiinnostava sosiaalisen median sisältö tavoittaa ja sitouttaa. Hyvä viestintä ja markkinointi sosiaalisessa mediassa on muutakin kuin satunnainen Facebook-päivitys. Tärkeimpiä tekijöitä sosiaalisen median viestinnässä ja markkinoinnissa ovat strategia ja sisältö. Vaikuttavassa sosiaalisen median viestinnässä seuraajamäärää on kasvatettava, ja asiakkaat on onnistuttava sitouttamaan. Lisäksi sosiaalisen median viestinnälle asetetut tavoitteet pitäisi pystyä saavuttamaan. Tavoite voi olla uutiskirjeen tilaaminen, ostotapahtuma, sähköpostilistalle liittyminen jne.

Liiketoiminnassa ja sosiaalisen median hyödyntämisessä kaikki lähtee tavoitteista. Tavoitteisiin pitää laatia mittarit, joilla arvioidaan onnistumista.

  • Miten mittaat, oletko onnistunut sosiaalisen median sisältötuotannossa ja tavoitteiden saavuttamisessa?
  • Oletko tarkastellut verkkokauppasi tai sivustosi some-mittareita esim. konversioita ja sitouttamista?
  • Mitä sitouttaminen ja konversiot oikeastaan tarkoittavat käytännössä?

Tässä koulutuksessa perehdyt sitouttamiseen ja konversioihin.

Koulutus on tarkoitettu kaikille sosiaalista mediaa työssään käyttäville, sisällöntuottajille, bloggareille, markkinoista ja myynnistä vastaaville, verkkokauppiaille, yrittäjille, asiantuntijoille, esihenkilöille ja päättäjille.

-Sitoutuminen (engangement)

  • yritystilit ja bio
  • tavoitteet, mitä mittareita kannattaa seurata?
  • näkyvyyttä uudelle tuotteelle
  • näyttökertoja ja kattavuutta
  • kommentit ja tykkäykset – mittarit?

-Kattavuus

  • Vuorovaikutus
  • Mitä seuraajasi tekevä? Mittarit?
  • Mitä mittareita?

-Konversiot

  • Mitä ovat konversiot?
  • Konversiokampanjoiden käyttömahdollisuudet
  • Mitä mittareita?

-Videonäytöt

  • Liikkuva kuva
  • Instagram, Facebook, TikTok – huomioita
  • Mitä mittareita?


-Uudet seuraajat vs vanhat seuraajat

-Klikit

  • Tavoitteen tietylle nettisivulle, miksi?
  • Google Analytics

-Maininnat ja taggaus

  • taggauksen perusteet, kampanjat

-Videonäytöt

  • Hyödynnä kaikilla ja kaikissa sosiaalisen median alustoilla

-Esimerkkejä ja muita mittareita?

Teknologia- ja tietoasiantuntija Jarkko Koivuniemi, Suomen ammattipuhujat Oy

Huomioithan, että saat perille tulleen ilmoittautumisen jälkeen sähköpostiisi automaattisen vahvistusviestin, jossa lukee, että ilmoittautuminen on vastaanotettu. Mikäli et saa automaattista vahvistusviestiä sähköpostiisi, otathan yhteyttä p. 044 710 4242 tai koulutus@mikkelinkesayliopisto.fi. Ilmoittautumisajan päätyttyä ilmoittautuneille lähetetään sähköpostilla vahvistuskirje, joka sisältää koulutukseen liittyvät yksityiskohtaiset tiedot. Koulutus järjestetään, jos ilmoittautuneita on riittävä määrä. Ilmoittautumisen päättymisen jälkeen koulutukseen voidaan ottaa osallistujia mikäli tilaa on, eikä osallistujamäärä ole etukäteen rajattu. HUOM! Ilmoittautumisaikaa jatkettu.

195 € sisältää opetuksen ja sähköisen koulutusmateriaalin. Osallistumistodistuksen saa pyydettäessä.

17.04.2023 mennessä

Ilmoittautuminen voidaan perua veloituksetta 4.4.2023 asti. Mikäli ilmoittautuminen perutaan myöhemmin, perimme koko koulutusmaksun.